Amfiteatr Strefa Gracza Regulamin Ogłoszenia Kalendarz Eventów PokeQuizy Koloseum Dojo Przenosiny Spis MG Pora na przygodę! Strefa PBF Przygody Centrum Handlowe Arcade Centre Konkursy Laboratorium Zacisze Miejsca Spotkań Stragany Ogródki Park Krajobrazowy Safari Kreatywny Zakątek PokeLotto Biblioteka Loteria Karty Postaci Rozmowy
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Pokemon Sword&Shield - VIII gena na Crystalu
Autor Wiadomość
Daisy7 
CzeDar


Discord: Daisy7
Dołączyła: 10 Paź 2018
Posty: 1323
Wysłany: 2019-12-01, 00:29   Pokemon Sword&Shield - VIII gena na Crystalu

Forum zaktualizowane do wersji
SWORD & SHIELD


W związku z wyjściem nowej generacji, pojawiło się trochę nowości i każdy musi zaktualizować swoje karty postaci na wersję SwSh. Poniżej znajduje się spis wszystkich spraw związanych z SwSh (Sword&Shied), które zostały wprowadzone na Crystala. Pamiętajcie, by jak najszybciej zająć się aktualizacją KP, bowiem za niezrobienie tego grozić będzie upomnienie, a jeśli sytuacja się powtórzy, zostaniemy zmuszeni do wlepienia warna.

Oczywiście macie już zielone światło, jeśli chodzi o zdobywanie nowych Pokemonów itp., ale zanim zaczniecie to robić, naprawdę, zapoznajcie się z poniższą lekturą ;)


Bazujemy na najnowszej wersji
Jak wiecie, nie wszystkie Pokemony zostały wprowadzone do SwSh. Pojawia się zatem pytanie, na której generacji będziemy bazować z atakami. Odpowiedź jest prosta - ataki wpisujemy na podstawie najnowszej generacji, w której dany Pokemon występuje. Czyli u wszystkich z tej listy (Galar Pokedex) obowiązuje pokedex SwSh, a u pozostałych (spis tutaj) patrzymy na pokedex USUM.
Pamiętajcie, by jak najszybciej zaktualizować ataki swoich podopiecznych, które występują w Galar-Dexie. Jeśli stworek poznaje przez poziom w SwSh atak, którego nie umiał w USUM na danym poziomie, należy po prostu dopisać go podopiecznemu. Ot tak, za free *w* Bez obaw, jeżeli Pokemon zna ruch, którego w SwSh już nie ma, nie usuwacie mu go!


Co z resztą ataków?
1) W związku z tym, że dla niektórych Pokemonów najnowszą bazą jest SM/USUM, a dla innych SwSh, znosimy podział na TM, MT i TR (Technical Record, czyli nowość w SwSh). Od teraz wszystkie te ruchy zaliczamy do naszych autorskich Instruction Moves (w skrócie IM) i są jednorazowe. Dodatkowo usuwamy ich numerację. W Markecie na Dziale Multimedialnym znajdziecie cały spis IM.
Uwaga! W systemie wyliczenia wartości Pokemona za każdy IM wartość stworka rośnie o 350$.
Uwaga! W Wymianach, jeżeli Pokemon, którego oddajesz, znał jakiś IM, nowy również otrzyma dodatkowy atak IM. Nie ma jednak zasady, że jeśli był to to TM, to u nowego również musi być TM. Może być równie dobrze MT bądź TR.
2) HMy zostają po staremu, a więc nadal jest ich 7 i są wielorazowe. Jedynie usuwamy numerację.
3) Na temat Max Ataków i G-Max Ataków poczytacie niżej w sekcji "Dynamax i Gigantamax".


Umiejętności
Wszystkie nowe umiejętności, których wykaz znajdziecie tutaj, zostały już przetłumaczone i dodane do naszego Spisu Umiejętności. Poprawiliśmy również zaktualizowane umiejętności, które macie zamieszczone poniżej wraz z nowymi opisami:
    Disguise - Pokemon może obronić się przed pierwszym ruchem przeciwnika, który zadaje obrażenia. Nie dotyczy to obrażeń wywołanych konfuzją czy efektem pogodowym. Kiedy przebranie zostanie zniszczone, użytkownik otrzymuje 1/8 HP obrażeń.

    Flash Fire - Uodparnia od ataków typu ognistego, a w skutek ich trafienia zwiększa siłę ognia. Dodatkowo, kiedy Pokemon z tą zdolnością jest na pierwszym miejscu w drużynie, zwiększa szansę na spotkanie stworków typu ognistego.

    Harvest - Istnieje 50% szansy na odnowienie użytej jagody. Jeśli świeci słońce, szansa wzrasta do 100%. Dodatkowo, kiedy Pokemon z tą zdolnością jest na pierwszym miejscu w drużynie, zwiększa szansę na spotkanie stworków typu trawiastego.

    Infiltrator - Podczas ataku ignoruje "bariery" powstałe w wyniku ruchów Reflect, Light Screen, Safeguard i Substitute. Dodatkowo, kiedy Pokemon z tą zdolnością jest na pierwszym miejscu w drużynie, zmniejsza szansę na spotkanie dzikich stworków.

    Inner Focus - Pokemon nigdy nie stchórzy (flinch). Dodatkowo, blokuje działanie zdolności Intimidate.

    Lightning Rod - Użytkownik ściąga na siebie wszystkie ataki elektryczne, lecz nie odnoszą one żadnych skutków. Dodatkowo siła Specjalnego Ataku tego Pokemona wzrasta o jeden poziom. Kiedy Pokemon z tą zdolnością jest na pierwszym miejscu w drużynie, zwiększa szansę na spotkanie stworków typu elektrycznego.

    Moody - Na początku walki jedna ze statystyk Pokemona zostaje podwyższona o dwa poziomy, a inna obniżona o jeden poziom. Nie dotyczy uników i celności.

    Oblivious - Pokemon nie może zauroczyć się. Umiejętność neutralizuje działanie Taunt. Dodatkowo, umiejętność blokuje działanie Intimidate.

    Own Tempo - Pokemon nie może zostać zdezorientowany. Dodatkowo, umiejętność blokuje działanie Intimidate.

    Rattled - Zwiększa szybkość Pokemona o jeden poziom, jeśli zostanie on trafiony atakiem typu Bug, Ghost bądź Dark. Aktywuje się również pod wpływem działania Intimidate oponenta.

    Scrappy - Powoduje, że ataki typu normalnego i walczącego wykonane przez tego Pokemona działają na Pokemony-Duchy. Dodatkowo, umiejętność blokuje działanie Intimidate.

    Storm Drain - Pokemon ściąga na siebie wszystkie wodne ataki. Nie zadają one obrażeń i dodatkowo podnoszą siłę Specjalnego Ataku Pokemona o jeden poziom. Dodatkowo, kiedy Pokemon z tą zdolnością jest na pierwszym miejscu w drużynie, zwiększa szansę na spotkanie stworków typu wodnego.

    Super Luck - Współczynnik trafienia krytycznego jest ponoszony o jeden poziom. Dodatkowo, jeśli Pokemon znajduje się na pierwszym miejscu w drużynie, wzrasta szansa na spotkanie stworka trzymającego przedmiot.
Prosimy o zaktualizowanie opisów tych umiejętności we wszystkich Kartach Postaci.


Dynamax i Gigantamax
Został im poświęcony ten post.
Kwestia Dynamaxów i Gigantamaxów została poddana głosowaniu tutaj. Jak widzicie, wszyscy okazali się jednogłośni ;) Dodam jeszcze, że w Skupie Pokemon z wchłoniętym Wishing Starem (tak samo jak z wchłoniętym Mega Stonem) liczony jest jako kolejne stadium ewolucji, a więc jego cena zwiększa się o x1,5.


Pokemony Galarian Form
Został im poświęcony ten wątek.
Ogólnie zasada identyczna jak przy Pokemonach Alolan Form. W przypadku Pokemonów z odmianą galariańską, które mają ją dopiero od któregoś stadium (nie cała rodzinka), postanowiliśmy wprowadzić nowy przedmiot - Galarian Stone , który stworek będzie dostawał w ramach ewolucji, by przemienić się w odmianę galariańską. Oprócz tego musi spełnić dodatkowy wymagany warunek.


Pokemony z innymi formami
Cramorant. Kiedy używa Surf lub Dive, wraca z wody z ofiarą w dziobie (Gulping Form - powyżej 50% HP, trzyma Arrokudę; Gorging Form - poniżej 50% HP, trzyma Pikachu). Uderzony, wypluwa ofiarę, zadając przeciwnikowi obrażenia w wysokości 25% jego HP. Jeśli Cramorant był w Gulping Form, obniża przeciwnikowi obronę o jeden poziom. Jeśli był w Gorging Form, paraliżuje przeciwnika.
Eiscue. Jeśli Pokemon zostanie uderzony fizycznym atakiem, nie otrzymuje od niego obrażeń, lecz zmienia wówczas formę na Noice Face. Pokemon powróci do pierwotnej postaci podczas gradu.
Morpeko zmienia swoją formę pod koniec każdej tury, czyli inaczej taktyki. Nie po każdej kolejce.
Zacian zmienia swoją formę na Crowned Sword, gdy trzyma Rusted Sword.
Zamazenta zmienia swoją formę na Crowned Shield, gdy trzyma Rusted Shield.
Galarian Darmanitan. Tak samo jak przy zwykłej odmianie (unovan Darmanitan), Galarian Darmanitan przybiera Zen Mode, kiedy posiada umiejętność Zen Mode i HP spadnie mu do min. połowy. Wraca do Standard Form, gdy HP wzrośnie powyżej 50%.


Sposoby ewolucji inne niż poprzez poziom
1. Ewolucje takie jak w grach
• Applin (Tart Apple) - > Flapple
• Applin (Sweet Apple) - > Appletun
• Sinistea (Cracked Pot) -> Polteageist Phony Form
• Sinistea (Chipped Pot) -> Polteageist Antique Form
• Clobbopus (znajomość ataku Taunt) -> Grapploct
• Snom (szczęście w nocy) -> Frosmoth
• galarian Linoone (35 lvl w nocy) -> Obstagoon
• galarian Darumaka (Ice Stone) -> galarian Darmanitan

2. Ewolucje zmienione na potrzeby forum
• Toxel (30 lvl + gitara elektryczna) -> Toxtricity Amped Form
• Toxel (30 lvl + gitara basowa) -> Toxtricity Low Key Form
• galarian Farfetch'd (3 ataki krytyczne lub Dire Hit) -> Sirfetch'd
    Dajemy do wyboru dwa sposoby na ewoluowanie tego Pokemona:
    1) Galarian Farfetch'd musi wykonać min. 3 ataki krytyczne podczas jednej walki.
    2) Galarian Farfetch'd musi dostać Dire Hit (na forum przedmiot ten służy wyłącznie ewolucji galariańskiego Farfetch'd i jest traktowany jak przedmiot ewolucyjny, a więc znika po użyciu i nie zwiększa szansy na ciosy krytyczne).
• galarian Yamask (miejsce lub Float Stone) -> Runerigus
    Dajemy do wyboru dwa sposoby na ewoluowanie tego Pokemona:
    1) Galarian Yamask musi zostać zabrany w przygodzie do odpowiedniego miejsca jakim jest Dusty Bowl w Wild Area, w regionie Galar.
    2) Galarian Yamask musi dostać Float Stone (na forum przedmiot ten służy jako przedmiot do trzymania, jednak u galariańskiego Yamaska jest traktowany jak przedmiot ewolucyjny, a więc znika po użyciu i nie zmniejsza wagi Pokemona).
• Milcery (Sweet Item + odpowiednie obrócenie) -> Alcremie
    Ewolucja tego Pokemona składa się z dwóch etapów:
    1) Milicery'emu należy podać odpowiedni Sweet Item (dostępne w Markecie), który odpowiada za dodatek dekoracyjny. Są to:
    Berry Sweet
    Clover Sweet
    Flower Sweet
    Love Sweet
    Ribbon Sweet
    Star Sweet
    Strawberry Sweet
    2) Następnie Milicery'ego należy odpowiednio zakręcić w przygodzie, by uzyskał wybrany smak (vanilla cream, ruby cream, matcha cream, mint cream, lemon cream, salted cream, ruby swirl, caramel swirl, rainbow swirl), a tym samym kolor. Jako, że ten etap musi odbyć się w przygodzie, każdy MG sam ustala, jak będzie wyglądało zakręcanie i od czego zależeć będzie uzyskany smak.
3. Zmienione ewolucje u Pokemonów z wcześniejszych generacji
• Eevee (Leaf/Ice Stone) -> Leafeon/Glaceon
    Uprościli ewolucję Eevee'ego. U nas taki alternatywny sposób istniał już od jakiegoś czasu, także żaden problem. Niemniej nadal można u nas ewoluować Eevee'ego w Leafeona/Glaceona bez użycia powyższych przedmiotów, udając się do odpowiedniego miejsca w przygodzie. Więcej informacji tutaj.
• Charjabug (Thunder Stone) -> Vikavolt
    Uprościli również ewolucję Charjabuga. U nas do tej pory alternatywą był stworzony na potrzeby forum przedmiot Gigatesla. Od teraz nie służy on już do ewolucji Charjabuga, bo zamiast niego potrzebujemy Thunder Stone'a. Niemniej nadal można u nas ewoluować Charjabuga w Vikavolta bez użycia Thunder Stone'a, udając się do odpowiedniego miejsca w przygodzie. Więcej informacji tutaj.

Skamieliny
W grach jest tak, że te skamieliny trzeba ze sobą łączyć. My jednak nie będziemy się w to bawić i robimy tak, jak było do tej pory, a więc każdej skamielinie przypisujemy jednego stworka, którego można z takiej skamieniałości ożywić w przygodzie bądź Klinice Nowego Życia.
Fossilized Bird -> Arctozolt
Fossilized Drake-> Dracovish
Fossilized Dino -> Dracozolt
Fossilized Fish -> Arctovish


Pozostałe nowe przedmioty
Oprócz wszystkich wyżej podanych przedmiotów, wprowadziliśmy jeszcze 6 nowych przedmiotów do trzymania:
Blunder Policy - Gdy Pokemon trzyma ten przedmiot, jego szybkość zwiększa się o 20% pod warunkiem, że ruch, którego użył, chybił.
Eject Pack - Kiedy statystyki Pokemona trzymającego ten przedmiot zostaną obniżone, zostaje on wycofany z walki.
Heavy-Duty Boots - Pokemon trzymający ten przedmiot nie otrzymuje obrażeń od ataków: Spikes, Toxic Spikes i Stealth Rock.
Room Service - Obniża prędkość przeciwnika o 10% podczas trwania ataku Trick Room.
Throat Spray - Podnosi Sp. Atak Pokemona trzymającego ten przedmiot o 10%, gdy używa on ataku opartego na dźwieku.
Utility Umbrella - Chroni Pokemona trzymającego ten przedmiot przed wszystkimi efektami pogody.


Liderzy, E4 i czempion
Liderzy. Ich wykaz znajdziecie tutaj. W przypadku tych, u których są różnice między wersją Sword a Shield, MG sam wybiera, który skład da graczowi w przygodzie.
E4 i czempion. Ich wykaz znajdziecie tutaj. W Galar przed walkami z E4 wprowadzili jeszcze dwóch rywali do pokonania (taki pół-finał), aczkolwiek my z nich zrezygnowaliśmy i mamy standardowo elitarną czwórkę oraz czempiona.


Pozostałe kwestie
Pokemon Camp. Nie wprowadzamy tego ani związanych z tym przedmiotów i mechanik nigdzie na forum, aczkolwiek jeżeli ktoś chce się w to bawić w przygodach - droga wolna ;)
Rare Candy. Oprócz tego, że podnosi Pokemonowi poziom o 1, od teraz dodatkowo umożliwia ewolucję Pokemona na 100 lvl, który z jakichś powodów był przed nią wstrzymywany. Rzecz jasna stworek nie zdobywa wówczas kolejnego poziomu, bo 100 to max.


~ E p i l o g ~


1. Pisz, jeśli zauważysz, że coś ważnego z SwSh nie zostało wprowadzone na forum bądź w ogóle tego nie omówiliśmy. Tak samo, jeżeli dostrzeżesz gdzieś na forum jakąkolwiek niezgodność (np. jest napisane, że bazujemy na SM).
2. Jeśli masz jakieś pytania lub coś wydaje Cu się niejasne, śmiało pytaj w tym wątku.
3. Walki rozpoczęte przed pojawieniem się tego postu zostaną poprowadzone do końca według starych zasad i movesetów Pokemonów.
4. Nie planujemy specjalnych wymian ani safari. Zamiast nich z okazji wprowadzenia VIII generacji na dniach pojawi się drobny event, w którym każdy użytkownik będzie mógł wygrać jajo dowolnego Pokemona z regionu Galar ♥
_________________


Mówi gitara

Biegną dźwięki
Po strunie.
To najlepiej
Robić umie.


Ostatnio zmieniony przez Daisy7 2019-12-01, 14:53, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandpurple created by spleen modified v0.3 by warna

Graficy:::
Sojusznicy:::

Daisy7
Daisy7#4661

Did
Dod#6823

Kyuubi
Zanate#3757

Tori
Tori#1343

Xioteru
xxxio#4156

* Twierdza RPG Makera *
Twierdza RPG Makera

* Mortis *

WAW Pokemon

Hipogryf
Hipogryf.pl - blog fantasy

Vampire Knight
Vampire Knight

Demigods

Wishtown

SNM
SnM

PokeSerwis

Wizard's World

Riverdale

Ninshu

Nemea

Orchard Stable

Rainbow RPG
Rainbow RPG

Disney World

Strefa RPG
Strefa Forumowych RPG

Deraas

Król Lew

W galopie

YLO

One for All

Fort Florence
Fort Florence

Over Undertale
over-undertale

Oneiric

Magic Lullaby

Black Butler
BlackButler

Hogwart Dream
HogwartDream

Amaimon
Amaimon

Artemida - Warrior Cats

Drachen

The Avengers

Dragon Ball - Another Universe

Wishtown

Hoshi Fusion

Spectrofobia

X-Men RPG

Virus

Bleach Other World
Bleach OtherWorld



Design by Did, Panda & Daisy7. Only for Pokemon Crystal
Copyright 2019 by Daisy7.

Zabrania się kopiowania tekstów i obrazków autorstwa naszych użytkowników bez ich zgody na użytek innych stron!
Grafika pochodzi ze źródeł internetowych. Nie przywłaszczamy sobie do niej żadnych praw. Jeśli jesteś autorem obrazka wykorzystanego na forum i nie życzysz sobie, by się tu znajdował, napisz do administracji Pokemon Crystal, a zostanie on usunięty.
Pokemon Crystal nie czerpie żadnych korzyści materialnych z prowadzenia tej strony poświęconej serii "Pokemon" - własności Nintendo.

Pokemon Crystal launched 2011-03-23.