FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Keisuke
2018-10-14, 13:02
Ciekawostki
Autor Wiadomość
Keisuke


Chatango: Keisiak
Discord: Kei#3484
Dołączył: 10 Paź 2018
Posty: 94
Wysłany: 2018-10-14, 13:02   Ciekawostki

*
C i e k a w o s t k i




*

Witamy w segmencie "Ciekawostki", nieregularnie pojawiać się tutaj będą opisy i zastosowanie przedmiotów oraz ataków ze Świata Pokemon. Mamy nadzieję, że dzięki takiemu dodatkowi, wasze walki forumowe będą ciekawsze i bardziej emocjonujące.
  
 
     
Keisuke


Chatango: Keisiak
Discord: Kei#3484
Dołączył: 10 Paź 2018
Posty: 94
Wysłany: 2018-10-15, 10:46   

~Knock Off~


Atak typu mrocznego zadający obrażenia(Na ten moment 65 BP) z efektem, który sprawia, że jeżeli przeciwnik trzyma jakiś przedmiot to zostaje on wyrzucony, a sam atak zadaje obrażenia zwiększone o 50%, ale oczywiście jak bywa z takimi ruchami, posiada on pewne, nazwijmy to, "restrykcje", a o tym w dzisiejszym segmencie "Ciekawostek":

- Ruch ten nie pozwala na "wyrzucenie" Mega Stone (gdy pokemon może użyć Mega Ewolucji), Z-Crystal, Primal Orb (gdy pokemon może użyć Primal Reversion), Plate (gdy walczymy z Arceusem), Drive (gdy walczymy z Genesectem), Memory (gdy walczymy z Silvally), Griseous Orb (gdy walczymy z Giratiną). Oczywiście w tym przypadku podwojenie obrażeń nie zostanie zastosowane.

- Jedną z ciekawostek jest to, iż pokemon z umiejętnością "Sticky Hold" zapobiega "wyrzuceniu" przedmiotu, aczkolwiek nie zapobiega już podwójnym obrażeniom jakie otrzymamy. No chyba, że pokemon przeciwnika padłby od naszego ataku, wtedy przedmiot zostanie wyrzucony.

- Wiedzieliście, że w przypadku w którym Knock Off będzie superefektywny na przeciwnego pokemona, a ten trzyma Colbur Berry (jagoda, która zmniejsza o połowę siłę superefektywnego ruchu typu "Dark"), przedmiot ten zostanie "aktywowany" i zmniejszy moc ataku, JEDNAKŻE boost obrażeń wynikający z Knock Off także się "aktyywuje"? Fascynujące.

- Coś jeszcze wam opowiem, gdy użytkownik po użyciu "Knock Off" padnie od umiejętności przeciwnika, typu Rough Skin czy Iron Barbs, albo przez Rocky Helmet, taki jegomość nie utraci swojego przedmiotu, aczkolwiek jeżeli padlibyśmy po użyciu tego ataku poprzez efekt (Life Orb) to ten przedmiot już się straci.

- O tym, że dzikie pokemony nie mogą wyrzucać przedmiotów Pokemonów, które mają swoich trenerów nie warto wspominać, w końcu uczymy się o sytuacjach Trener vs Trener.

- Jest taki ruch, nazywa się "Recycle", pozwala on na odzyskanie zużytego ruchu, czemu o tym wspominam? A to dlatego, że mimo iż ten atak ma takie zastosowanie, to nie pozwala on na "odzyskanie" przedmiotu wytrąconego przez "Knock Off".

- W momencie w którym "Knock Off" wyrzuci "Lucky Egg", jeżeli przeciwny pokemon pokona naszego wyrzucacza przedmiotów, to on nadal otrzyma 50% dodatkowego doświadczenia.

To byłby na dzisiaj koniec ciekawostek związanych z Knock Offem, mam nadzieję, że wykład pozwolił wam na przyswojenie nieco dodatkowych szczegółów odnośnie tego ataku. W razie pytań i wątpliwości prosimy o aktywność, a gdyby istniała jeszcze jakaś warta uwagi ciekawostka, piszcie!
Ostatnio zmieniony przez Keisuke 2018-10-15, 12:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Keisuke


Chatango: Keisiak
Discord: Kei#3484
Dołączył: 10 Paź 2018
Posty: 94
Wysłany: 2018-11-01, 13:02   

~Toxic oraz Flame Orb~


W Pokemonach istnieje wiele przedmiotów o negatywnych efektach, lecz czy są one aż tak..."negatywne"? W dzisiejszym segmencie Ciekawostek opowiemy sobie o Toxic i Flame Orb. Na czym polega działanie tych przedmiotów? Toxic Orb powoduje u trzymanego Ciężkie Zatrucie, a Flame Orb powoduje podpalenie. No i po co ktoś miałby dawać do trzymania takie itemy? Już śpieszę z wyjaśnieniami:

- Po pierwsze, można wymienić te itemy dosyć szybko przy pomocy takiego ataku jakim jest "Trick". Jest to ryzykowne posunięcie, gdyż jeżeli przeciwnik trzyma przedmiot, którego nie można "ruszyć" zostaniemy z negatywnym statusem(no chyba, że nasz pokemon jest odporny na ten status. Czyt. Ognisty trzymający Flame Orb nie zostanie podpalony, a Trujący i Stalowy nie zostanie otruty przez Toxic Orb).

- Zdajecie sobie sprawę z istnienia ataku, którego moc jest zboostowana w momencie gdy jest nałożona na nas zmiana statusu? Otóż zwie się on "Facade" i gdy jesteśmy np. Podpaleni czy Otruci to jego BP zostaje zwiększone aż DWUKROTNIE, no ale hej...przecież podpalenie zmniejsza statystykę o połowę, gdy jesteśmy podpaleni, o tym za chwilkę...

- Tak, macie rację i dobrze odrobiliście lekcje, aczkolwiek jest pewne ustępstwo od tej reguły. Zwie się ono "Guts", jest to umiejętność, która powoduje zboostowanie statystyki ATK użytkownika w momencie zmiany statusu(Gdy jest Podpalony, Otruty czy Sparaliżowany) i uwaga...podpalony pokemon posiadający tę umiejętność nie ma zmniejszonego ataku, a w połączeniu z Podwojoną mocą Facade? Brzmi miodnie.

- Podobną zależność ma Quick Feet, który zamiast statystyki ATK boostuje SPEED o 50%. Fajne, co nie?!

- Ale nie tylko Atakiem i Szybkością żyje człowiek. Marvel Scale, także boostuje pewną statystykę, gdy nasz podopieczny zostanie poddany Zmianie Statusu, a mianowicie DEFENSE, także o 50%. Czyż to nie piękne, móc stworzyć potężną tarczę?

- Toxic Boost, pewnie mało z was słyszało o takiej umiejętności. Gdy posiadacz tej zdolności jest otruty, zwiększa się siła fizycznych ruchów o 50%, można zrobić niezły wpiernicz.

- Flare Boost, gdy pokemon zostaje podpalony siła specjalnych ruchów zostaje zwiększona o 50%, ktoś pomyślał hehe.

- Mówiąc o Toxic Orb i nie wspomnieć o Poison Heal jest prawdziwym grzechem. Na czym polega ta umiejętność? Otóż, zamienia ona obrażenia z trucizny w leczenie. W normalnych grach jest to o tyle fajniejsze, że my już jesteśmy pod działaniem statusu, zatem niestraszny nam SLEEP czy PARALYZE, no ale niestety u nas statusy się nakładają. Mimo to, leczenie z trucizny brzmi osom.

Mam nadzieję, że na dzisiejszej lekcji wyjaśniłem wam istnienie tych "niby nieprzydatnych przedmiotów", a kto wie? Może w przyszłości powstanie druga część o reszcie "nieprzydatnych przedmiotów". W razie pytań i wątpliwości prosimy o aktywność, a gdyby istniała jeszcze jakaś warta uwagi ciekawostka, piszcie!
_________________

KP | Box | Bank | Trofea

Inspiration by A'la Matias
Ostatnio zmieniony przez Keisuke 2018-11-01, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Keisuke


Chatango: Keisiak
Discord: Kei#3484
Dołączył: 10 Paź 2018
Posty: 94
Wysłany: 2018-12-22, 13:49   

*odkurza*

~Double Team oraz Minimize~


No hej, dawno mnie tutaj nie było. Postanowiłem ponownie zrobić porównanie, ale tym razem czas na dwa ataki, które zostały podane w tytule. Szybkie wyjaśnienie działania obydwu ruchów:

Double Team - Zwiększa unikliwość użytkownika o jeden stopień, a jeżeli jest użyty wraz z Normalium Z sprawia, że wszelkie zmniejszone statystyki, które miał używający pokemon zostają zresetowane. No ok.

Minimize - Zwiększa unikliwość użytkownika o dwa stopnie, a jeżeli jest użyty wraz z Normalium Z sprawia, że wszelkie zmniejszone statystyki, które miał używający pokemon zostają zresetowane.

No i co? Na pierwszy rzut oka wygląda to jakby Minimize był bardziej podrasowaną wersją Double Team, ale czy tak jest...? Sprawdźmy to. O tyle o ile Double Team nie posiada żadnego "kruczka" o tyle jego "lepszy" odpowiednik już posiada. Po użyciu Minimize zwiększa nam się unikliwość o dwa stopnie, fakt aczkolwiek twórcy Pokemon postanowili nam zaserwować takiego psikusa i sprawić, że niektóre ruchy wykorzystują fakt naszego pomniejszenia przez co nie dość, że obrażenia z tych ataków zostają PODWOJONE to jeszcze zawsze trafiają. Na obecną chwilę lista ruchów przedstawia się następująco: Body Slam, Dragon Rush, Flying Press, Heat Crash, Steamroller, Stomp, Heavy Slam, Malicious Moonsault(ekskluzywny ruch Incineroara).

Pewnie wielu z was nawet nie pamięta o istnieniu takich ataków, w grach nie wszystkie są takie popularne przez wzgląd na to, iż jest limit 4 ataków na pokemona, ale czy u nas na forum, gdzie jest właściwie nieograniczona ilość ruchów jakie nasz podopieczny może znać nie brzmi to interesująco? Podstawowym pytaniem jakie trzeba zadać jest: "Co jest lepsze?" Każdy będzie miał swoją opinię, ja także mam swoje zdanie, a na którą wersję wy się zdecydujecie, to już zalezy od was. Dziękuje, koniec lekcji.

postanowienie noworoczne, Częściej dawać Ciekawostki"
_________________

KP | Box | Bank | Trofea

Inspiration by A'la Matias
 
     
Keisuke


Chatango: Keisiak
Discord: Kei#3484
Dołączył: 10 Paź 2018
Posty: 94
Wysłany: 2019-01-08, 17:04   

~Baton Pass~


Nowy rok, to nowe ciekawostki! Dzisiaj na tacę przedstawię wam ruch "Baton Pass". Ruch pozwala nam na wymianę obecnego pokemona na innego. W obecnej formie brzmi to bezużytecznie, bo przecież czym to się różni od zwykłej wymiany? Też tak kiedyś myślałem, dopóki nie zagłębiłem się bardziej w ten ruch, ale o tym już za chwilę. Baton Pass w przeciwieństwie do zwykłej wymiany(lub przy pomocy ruchów U-Turn, Volt Switch) przenosi także wszelkie zmiany statystyk(dodatnie oraz ujemne), zmiany statusów oraz bitewne statusy(?) wiecie, rzeczy typu Substitute. Anyway, pamiętacie poprzednią lekcję o Minimize? To Baton Pass nie przeniesie tego negatywnego efektu, zatem to może być niezłe combo. Użyć Minimize do zwiększenia dwukrotnego swojej unikliwości, a następnie wykorzystanie Baton Pass by wezwać innego poka, którego będzie jeszcze ciężej trafić. Co ciekawe, jeżeli zostaniemy "uwięzieni" przez Mean Look to możemy wykorzystać Baton Pass, a wymieniony pokemon nie będzie miał już tego efektu. Z Wersja tego ataku sprawia także, że wszelkie zmniejszone statystyki użytkownika się resetują, także nic tylko korzystać!

Troszkę chaotycznie, może troszkę bez ładu i składu ale mam nadzieję że ten Nowy Rok da motywacje do częstszego korzystania z ciekawostek, Przypominam także o Taktykach, elo.
_________________

KP | Box | Bank | Trofea

Inspiration by A'la Matias
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandpurple created by spleen modified v0.3 by warna

Graficy:::
Sojusznicy:::

Panda
35451075
Yukiyorin

Did
44021735

Daisy7
ania.daisy7

Xioteru
raivvitch

Kyuubi
366671

PokeSpecial

WAW Pokemon

Król Lew PBF

SNM
SnM

PokeSerwis

Rainbow RPG
Rainbow RPG

Ninja Gaiden
Ninja Gaiden PBF

Memento Mori

Riverdale

Ninshu

Nemea

Orchard Stable

Disney World

Strefa RPG
Strefa Forumowych RPG

YLO

Over Undertale
over-undertale

Dragon Ball New Generation Reborn
Dragon Ball New Generation Reborn

Magic Lullaby

Black Butler
BlackButler

Hogwart Dream
HogwartDream

FT Path Magician

Amaimon
Amaimon

Mortis

Czarny Horyzont

Artemida - Warrior Cats

The Avengers

Dragon Ball - Another Universe

Wishtown

Hoshi Fusion

Spectrofobia

X-Men RPG

Virus

Bleach Other World
Bleach OtherWorld

Avengers Assemble

Wizard's World



Design by Did, Panda & Daisy7. Only for Pokemon Crystal
Copyright 2019 by Daisy7.

Zabrania się kopiowania tekstów i obrazków autorstwa naszych użytkowników bez ich zgody na użytek innych stron!
Grafika pochodzi ze źródeł internetowych. Nie przywłaszczamy sobie do niej żadnych praw. Jeśli jesteś autorem obrazka wykorzystanego na forum i nie życzysz sobie, by się tu znajdował, napisz do administracji Pokemon Crystal, a zostanie on usunięty.
Pokemon Crystal nie czerpie żadnych korzyści materialnych z prowadzenia tej strony poświęconej serii "Pokemon" - własności Nintendo.

Pokemon Crystal launched 2011-03-23.