Amfiteatr Strefa Gracza Regulamin Ogłoszenia Kalendarz Eventów PokeQuizy Koloseum Dojo Przenosiny Spis MG Pora na przygodę! Strefa PBF Przygody Centrum Handlowe Arcade Centre Konkursy Laboratorium Zacisze Miejsca Spotkań Stragany Ogródki Park Krajobrazowy Safari Kreatywny Zakątek PokeLotto Biblioteka Loteria Karty Postaci Rozmowy
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Xioteru
2019-04-22, 15:03
Regulamin i System Walk
Autor Wiadomość
Keisuke


Discord: Kei#3484
Dołączył: 10 Paź 2018
Posty: 206
Wysłany: 2018-10-13, 11:17   Regulamin i System Walk

*
Z a s a d y - i - s y s t e m - w a l k




*

Poniższe zasady i system walk obowiązują w pojedynkach z crystalowymi liderami, pojedynkach między użytkownikami oraz podczas atrakcji ogólnoforumowych (chyba, że organizator danej atrakcji zadecyduje inaczej). Mistrzowie gier (dalej: MG) nie mają obowiązku prowadzenia walk swoim graczom w ich przygodach według tych zasad i systemu. Mogą wybrać własny, pod warunkiem, że jest sprawiedliwy w ocenie.


*


Zasady obowiązujące w walkach:

1. Zabronione jest kupowanie TM'ów, HM'ów oraz MT'ów i używanie ich na walczącym stworku, licząc od momentu wysłania sędziemu składu, którym posłużymy się w pojedynku.

2. Licząc od momentu wysłania sędziemu składu, którym posłużymy się w pojedynku, zabronione jest podawanie Pokemonowi przedmiotów mających wpływ na starcie (jagody, przedmioty do trzymania). Tyczy się to również zmieniania form Pokemonów poprzez podanie im jakiegoś przedmiotu (np. podanie Oricorio w trakcie walki nektaru czy zmiana trzymanego przez Silvally’ego Memory).

3. Nie można kopiować tego samego postu (użycie 4 takich samych ruchów, w tej samej kolejności).

4. Post w walce nie może być edytowany pod kątem taktyki (np. zmiana ruchu bądź ich kolejności, dopisek o wykonaniu uniku itp.). Dozwolone jest edytowanie go jedynie w celach estetycznych (np. poprawienie literówek, upiększenie wizualne obrazkiem, dodanie tła muzycznego), które nie mają wpływu na przebieg walki.

5. Niektóre z ataków mają zmienione działanie na forum. Tutaj znajdziesz ich spis.

6. Pokemon może użyć max. 4 ataki na jedną turę bez względu na to, ile z nich się powiedzie.

7. W taktyce można użyć maksymalnie 2 razy ten sam atak bez względu na to, czy ruchy się powiodą. Zasada nie obowiązuje, jeśli Pokemon posiada tylko jeden ruch.

8. Ataki podnoszące i obniżające statystyki (ATK, DEF, SP ATK, SP DEF, SPEED) zatrzymują się na 60%, z kolei wpływające na KRYT i UNIK/CELNOŚĆ zatrzymują na 75% i nie da się bardziej podwyższyć/obniżyć danych statystyk.

9. Każdy walczący Pokemon może użyć tylko raz w pojedynku atak przywracający połowę lub więcej maksymalnych punktów życia/zdrowia (HP) stworka bez względu na to, czy ruch się powiedzie.

10. Każdy walczący Pokemon może użyć ataki typu Protect, Detect max. 3 razy na całą walkę bez względu na to, czy ruch się powiedzie.

11. Pokemon może użyć jednego usypiającego ruchu, na jednego Pokemona przeciwnika bez względu na to, czy ruch się powiedzie.

12. Ruch Teleport nie działa w walkach.

13. Zmiany statusów (poparzenie, zamrożenie, sen, paraliż, zatrucie, ciężkie zatrucie, konfuzja) nakładają się na siebie w pojedynkach.

14. Pokemon może podczas walki zostać uzdrowiony przy pomocy potiona bądź innego medykamentu (jeśli gracz posiada owe lekarstwo w KP). Użycie przedmiotu leczącego zabiera użytkownikowi możliwość wykonania jednego z czterech dostępnych na turę ciosów.
Uwaga! Walczący może użyć maksymalnie jednego medykamentu na walkę.

15. Wyzywający mają obowiązek wysłania sędziemu na prywatną wiadomość (dalej: PW) składu Pokemonów, którymi będą walczyć. Muszą też zaznaczyć, którego z nich wybierają na początek (później Pokemony wystawia się już normalnie w poście, rzecz jasna tylko z pośród tych, które podaliśmy sędziemu w składzie). Sędzia nie może nikomu zdradzić składu wybranego przez wyzywającego.
Uwaga! Na wysłanie składu wyzywający ma tyle czasu, ile na odpis w pojedynku, licząc od momentu ustalenia szczegółów dotyczących pojedynku (w przypadku walki z liderem crystalowym, czas liczy się od momentu pojawienia się wątku z walką).

15.2 W przypadku w którym wyzywający nie pośle takiego PW do sędziego, ich walka zostaje unieważniona, przez tydzień(168h) nie mogą walczyć, a na jego konto wpływa kara w wysokości 1000$.

16. Sędzia zobowiązany jest do opisania przebiegu walki, podania statystyk życia Pokemonów walczących oraz kolejności odpisu w następnej turze przy każdym swoim poście (nie licząc ostatniego - wyników). Dodatkowo, jeśli zmianie ulegnie pogoda, sędzia również ma obowiązek poinformowania o tym walczących.

17. W walce można użyć tylko jednego mega Pokemona bez względu na to, czy wchłonął już Mega Stone, czy ma go jako przedmiot do trzymania.
Uwaga! Pokemon, który wchłonął Mega Stone, może trzymać Z-Crystal.

18. Każdy Pokemon może wykonać tylko jeden Z-Move na całą walkę.


*
  
 
     
Keisuke


Discord: Kei#3484
Dołączył: 10 Paź 2018
Posty: 206
Wysłany: 2018-10-13, 11:30   

System wyliczania obrażeń:
autorstwa Kyuubi

Przede wszystkim do oceny walki dwóch pokemonów należy wyliczyć sobie ich crystalowe statystyki. Robimy to według wzoru:
HP * 4
Atak / 2
Obrona / 3
Sp. Atak / 2
Sp. Obrona / 3
Szybkość bez zmian.

Na przykład weźmy Charizarda. Statystyki, które bierzemy jako bazę są najwyższymi możliwymi do osiągnięcia przez pokemona. Znajdują się one w ostatnim wierszu tabeli na Serebii.



Statystyki takiego Charizarda wynoszą więc:
HP 360*4 = 1440
ATK 293/2 = 146,5 ≈ 147
DEF 280/3 = 93,3 ≈ 93
S.ATK 348/2 = 174
S.DEF 295/3 = 98,3 ≈ 98
SPE 328

czyli

Charizard
HP 1440
ATK 147
DEF 93
S.ATK 174
S.DEF 98
SPEED 328

Załóżmy, że ów Charizard wojuje z Girafarigiem, którego statystyki crystalowe przedstawiają się tak:

Girafarig
HP 1376
AT 142
DF 84
SA 153
SD 84
SP 295

Podstawowym wzorem do obliczania obrażeń jest wzór:

(AT+BP-DF)*EF*STAB*BONUS*CRIT

gdzie:
AT - statystyka AT (atak) Pokemona atakującego
BP - Base Power używanego ataku
DF - statystyka DF (obrona) pokemona, który obrywa
EF - efektywność (np. ruch elektryczny na pokemonie wodnym ma tutaj *2)
STAB - same-type attack bonus - wynosi 1,5 jeśli pokemon używa ruchu swojego typu, np. Lapras Ice Beam lub Pikachu Thunderbolt
BONUS - wszelkie przeliczniki obrażeń, typu +10% ataku lub -20% obrony, liczone jako 1,1 dla 10%, 0,8 dla -20% itd. - bonusy się sumują, np. jeśli pokemon atakujący ma podwyższony atak o 30%, a pokemon atakowany obniżoną obronę o 20%, to się sumuje i mnożnik wynosi x1,5
CRIT - wynosi *1,5, jeśli cios był ciosem krytycznym

Oczywiście analogicznym odpowiednikiem dla ruchów specjalnych jest wzór
(S.AT+BP-S.DF)*EF*STAB*BONUS*CRIT
gdzie pod uwagę bierzemy statystyki ataku specjalnego oraz obrony specjalnej.

Przykładowo:
Załóżmy, że Charizard użył na Girafarigu ataku Flamethrower.

Jest to atak bazujący na ataku specjalnym (fizyczne mają pomarańczową gwiazdkę), o Base Power 90 i celności 100%. Dodatkowo ma on 10% szans na poparzenie przeciwnika.

(S.AT+BP-S.DF) *EF *STAB *BONUS *CRIT
(174+90-84) *1 *1,5 *1 *1 = 270
Taki atak odbierze Girafarigowi 270 HP.
Załóżmy jednak, że Charizard ma atak specjalny podniesiony o 20%, a Girafarig obniżoną specjalną obronę o 10% + cios był krytyczny. Wtedy przeliczenie wygląda tak:
(S.AT+BP-S.DF) *EF *STAB *BONUS *CRIT
(174+90-84) *1 *1,5 *1,3 *1,5 ≈ 527
Taki atak odbierze Girafarigowi 527 HP.

UWAGA! Jeśli atak + siła ataku - obrona wynosi mniej niż 1, to za wartość (np -12) wstawiamy 1. Sytuacja jedna na milion, ale może się zdarzyć.
UWAGA! Wszystkie zmiany Statystyk/Boosty Ataku/Przedmioty/Pogoda Się Sumują

BONUSY:
Ataki podnoszące i obniżające statystyki działają w następujący sposób:
Oddziaływujące na ATAK, OBRONĘ, S.ATAK, S.OBRONĘ, SZYBKOŚĆ - po 10% na stack. Przykładowo, jeden atak Growl da przeciwnikowi -10% ataku, zaś Swords Dance użyte przez Pokemona podniesie mu atak o 2 stacki, czyli 20% (sharply raises user's attack).
Oddziaływujące na CELNOŚĆ, SZANSĘ NA UNIK, SZANSĘ NA CIOS KRYTYCZNY - po 12,5% na stack, analogicznie do przykładu wyżej.
Ataki podnoszące i obniżające statystyki(ATK, DEF, SP ATK, SP DEF, SPEED) zatrzymują się na 60% z kolei wpływające na KRYT i UNIK/CELNOŚĆ zatrzymują na 75% i nie da się bardziej podwyższyć/obniżyć danych statystyk.

STATUS CONDITIONS:
Paraliż (Paralysis) - obniża prędkość do 50% prędkości początkowej, 25% szansy na niepowodzenie ataku.
Poparzenie (Burn) - -50% siły obrażeń zadawanych przez poparzonego atakami fizycznymi (Physical), odbiera 1/16 HP co turę.
Sen (Sleep) - uśpienie kompletnie odbiera pokemonowi możliwości do walki na 2-5 kolejek.
Zamrożenie - unieruchamia pokemona, 20% szans na samoistne odtajenie lub do czasu użycia na nim lub przez niego ognistego ataku
Zatrucie (Poison) - odbiera pokemonowi 1/8 HP co turę.
Badly Poisoned - 1/16, 2/16, 3/16 + kolejka zatrucia nie zeruje się po wyleczeniu statusuKonfuzja (Confusion) - pokemon ma 67% szans na pomyślne wykonanie ataku, w przeciwnym wypadku odbiera sobie 1/16 życia.
Stchórzenie (Flinch) - uniemożliwia pokemonowi wykonanie ruchu zaplanowanego w jednej kolejce.

KOLEJKA A TURA:
Załóżmy, że MG pozwala Wam wykonać maksymalnie 4 ruchy w jednym odpisie. Oznacza to, że jedna tura ma 4 kolejki, w trakcie których Pokemony wykonują ataki. Innymi słowy, TURA składa się z wyznaczonej przez sędziego liczby KOLEJEK. Pozwala to na osłabienie statusu Sleep oraz w miarę normalne użytkowanie np. statusów pogodowych typu Sandstorm.

Aktualizacja by Kei: Żeby było jasne, obrażenia wynikające ze statusów oraz wszelkich innych podobnych rzeczy będą odejmowane teraz co atak, bo tak w pierwotnym zamyśle miało być. Podobnie w przypadku boostów związanych z daną pogodą.

OBLICZANIE SZANSY:
- Podstawowa szansa na unik wynosi 12,5%
- Podstawowa szansa na cios krytyczny wynosi 12,5%.

Szanse wynoszące 12,5% oraz wielokrotności można obliczać z rzutu kością k8.
Pozostałe można wyrzucać na kości k10 lub k100.

Link do Kalkulatora Obrażeń autorstwa Kyuubi. Wszelkie prawa zastrzeżone kyuubaska industries, nie kopiować.


*


Treść wątku jest własnością strony Pokemon Crystal. Kopiowanie jej jest surowo zabronione!
c o p y r i g h t s * b y * k y u u b i & k e i s u k e
_________________

KP | Box | Bank | Trofea

Inspiration by A'la Matias
Ostatnio zmieniony przez Keisuke 2019-03-23, 12:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandpurple created by spleen modified v0.3 by warna

Graficy:::
Sojusznicy:::

Panda
35451075
Yukiyorin

Did
44021735

Daisy7
ania.daisy7

Xioteru
raivvitch

Kyuubi
366671

* Twierdza RPG Makera *
Twierdza RPG Makera

* Mortis *

WAW Pokemon

Hipogryf
Hipogryf.pl - blog fantasy

Vampire Knight
Vampire Knight

Demigods

Wishtown

SNM
SnM

PokeSerwis

Wizard's World

Riverdale

Ninshu

Nemea

Orchard Stable

Rainbow RPG
Rainbow RPG

Disney World

Strefa RPG
Strefa Forumowych RPG

Król Lew

W galopie

YLO

Over Undertale
over-undertale

Oneiric

Magic Lullaby

Black Butler
BlackButler

Hogwart Dream
HogwartDream

Amaimon
Amaimon

Artemida - Warrior Cats

Drachen

The Avengers

Dragon Ball - Another Universe

Wishtown

Hoshi Fusion

Spectrofobia

X-Men RPG

Virus

Bleach Other World
Bleach OtherWorld



Design by Did, Panda & Daisy7. Only for Pokemon Crystal
Copyright 2016 by Daisy7.

Zabrania się kopiowania tekstów i obrazków autorstwa naszych użytkowników bez ich zgody na użytek innych stron!
Grafika pochodzi ze źródeł internetowych. Nie przywłaszczamy sobie do niej żadnych praw. Jeśli jesteś autorem obrazka wykorzystanego na forum i nie życzysz sobie, by się tu znajdował, napisz do administracji Pokemon Crystal, a zostanie on usunięty.
Pokemon Crystal nie czerpie żadnych korzyści materialnych z prowadzenia tej strony poświęconej serii "Pokemon" - własności Nintendo.

Pokemon Crystal launched 2011-03-23.